; Откриха пътя за лечение на COVID-19 | 24Zdrave.bg

Откриха пътя за лечение на COVID-19

12 яну 2021, 01:55 2  15988 Новини

Откриха слабото място на коронавируса: германски учени твърдят, че знаят как могат да пресекат пътя му към човешките клетки. Това може да се окаже дългоочакваният пробив в борбата срещу COVID-19, коментира "Дойче веле".

Учени от университета в Тюбинген твърдят, че са открили пътя за лекуване на заболелите от COVID-19. През последните месеци всички залагаха на ваксините, но един антивирусен медикамент би могъл да доведе до сериозен пробив в борбата с пандемията. След като такива медикаменти успяха да поставят под контрол ХИВ и Хепатит С, сега редица международни екипи работят на високи обороти за откриване на лекарство и срещу COVID-19.

Слабото място на коронавируса

Изследователите от Тюбинген твърдят, че са намерили слабото място на коронавируса. С помощта на компютърен модел те са установили, че могат да пресекат пътя му към човешките клетки. Мишената, в която се прицелват, е ензимът GK1. Чрез него вирусът „принуждава“ човешките клетки да произвеждат определени вещества и да ги „предоставят“ на вируса. А с тяхна помощ той бързо се размножава и разпространява в тялото. Ако този ензим бъде деактивиран, коронавирусът просто няма да може да се размножава в човешкия организъм. Д-р Андреас Дрегер казва, че по този начин коронавирусът може да бъде тежко засегнат, без да се нанасят поражения на човешките клетки.

Дали това е дългоочакваният пробив в борбата срещу COVID-19? Д-р Бернхард Елингер от института „Фраунхофер“ смята, че постижението е отлично, но тепърва трябва да се види дали компютърният модел работи и в реалността. Учените от Тюбинген са оптимисти и смятат, че търесният ефект може да се постигне с вече налични медикаменти - в списъка с „кандидати“ влизат стотици сертифицирани вещества.

"Най-рано в края на тази година"

Но всичко това отнема време. Защото след като се идентифицира правилното лекарство, трябва да се извършат различни изследвания и клинични тестове. Според д-р Елингер на сертифициран медикамент срещу Ковид-19 може да се разчита най-рано в края на годината.

врачките в науката
01/12/2021 19:35:54

Това с компютърните модели в науката сме го играли от години - това са врачките в науката всъщност... Общо взето - много шум за неверни предсказания. Някои сериозни научни списания не приемат публикации основани единствено и само на теоретични пресмятания, а се търси задължително експериментално потвърждение. И когато дойде еьперимента, компютърните модели се разбиват с гръм и трясък, при това масово - оказва се че експеримета не потвърждава никак "предсказанието"...

Пешо
01/13/2021 11:34:17

Открили са грънци. То е ясно че алкохола например пречи на вируса. И белината също. И хинина. Само дето трябва такова количество че първо ни убива. Въпроса е не да се намери нещо, което убива вируса, въпроса е това нещо да не ни убие първо нас. Учените не могат нищо да открият, защото в науката се живее от степендия. И в проекта трябва да напишеш какво ще откриваш и кога. И парите за да живее учения ги раздават политиците. Така че не могат да открият нищо, което противоречи на властта. И не могат да кажат нищо политически некоректно, защото затова в академичния свят уволняват, в края мчна краищата произвеждат думи. Да не говорим да публикуват без цензорите на световния глобализъм. Докато "докторите" не бият по заповед на собствениците на фарма монополите на всеки по една експериментална ваксина, учените няма да открият нищо. Щом политиците са купили ваксини и имат заповед да ги използват, трябва да ги използват. То като сапуна: пениш се не пениш се ке те ядем. Пари се е давало.

*