Медицински одит проверява скандал по фактура за 530 лв. от медицински център на морето

6 авг 2019, 08:32  3320 Новини

Нереално висока цена на медицинска услуга в център на "Златни пясъци" разбуни медиите и социалните мрежи и предизвика проверка на Медицински одит.

Става въпрос за 19-годишно момче от български произход, живеещо в ЮАР, което потърсило медицинска помощ през нощта заради болки в ухото. За услугата са му взели 530 лева, 170 лв. от тях са били за преглед, разказа неговата близка Здравка Иванова пред Нова телевизия. Тя е пуснала в социалните мрежи фактурата.

Процедурата е траела не повече от 10 минути, правят му промивка на ушите, защото е получил съвсем леко възпаление на ухото от плуване, разказа тя.

Момчето е български гражданин, разбира и говори много добре езика. Ако е бил предупреден, може би е щял да откаже медицинската помощ, допълни Иванова. Тя обясни, че медицинският център издава фактура едва на следващия ден, когато родителите на момчето отиват да поискат обяснение. Не твърдим, че е незаконно, но е неморално и начинът да изразим възмущението си е като разкажем, допълни Иванова.

Момчето е било предупредено още на влизане, че е частен център, казана му е цената за нощния преглед, защото влиза след 22 ч., подписал е документи, че е уведомен, обясни собственикът на медицинския център Сергей Мокан. Центърът работи от години, не прави разлики между българи и чужденци, работи със застрахователни компании и момчето е било попитано дали е застраховано, а то отговорило положоително. Според центъра пациентът били английскоговорящ от ЮАР.

Около половин час се изисква за манипулацията, каза пък д-р Оксана Мокан, която е извършила прегледа. Рецептата се изписвала е отделно от прегледа и струвала 40 лв., защото така било и на Запад, а и често влизали чужденци само за рецепта. Тя не виждала смисъл след като по магазините цените са като на Запад, и услугите да не са такива.

В частен център всеки може да си сложи каквато иска цена, българинът навсякъде доплаща. Но въпросът е, че този курорт е трябвало да осигури място, което да работи по здравната каса и да е достъпно за всеки здравноосигурен, коментира пък Ангелина Бонева от Център за защита на правата в здравеопазването. Според нея въпросът не е само морален.



*       
* (Няма да бъде показвана)
* *