Може ли лекарство за аритмия да влошава зрението?

25 авг 2019, 08:00  10040 5000 въпроса за здравето

Отговаря д-р Борислав Ацев, кардиолог, консултант на "24 часа" от старта на приложението "Докторе, кажи!" през 2001 г.

Сред най-ефективните препарати за лечение на аритмии има и такива, които имат токсични ефекти. Лекуваните с такива препарати трябва да се изследват на всеки 3 до 6 месеца след започване на терапията за странични ефекти. Възможно е нарушението на белодробната структура и функция - пневмонит. В друг случай се наблюдава повишение на чернодробните ензими, без при пациента да се проявяват някакви симптоми.

Едно от най-драматичните странични действия може да е загубата на зрение в различна степен, а в редки случаи до пълна слепота. Към очните проблеми можем да отнесем и свръхчувствителността към светлина, която както и при останалите се среща при около 10% от лекуваните. При от 2 до 4% може да се провокира промяна във функцията на щитовидната жлеза. Всичко казано цели не да плаши пациентите, а да заостри тяхното внимание към определени правила за ползването дори и на много успешни лекарства, които специалистите кардиолози използват във всеки отделен случай и преценяват рисковете на сърдечноболните.



*       
* (Няма да бъде показвана)
* *