Спада ли кръвното заради химиотерапия?

22 яну 2020, 01:20  11268 5000 въпроса за здравето

Отговаря д-р Борислав Ацев, кардиолог, консултант на "24 часа" от старта на приложението "Докторе, кажи!" през 2001 г.

Все по-чести са случаите на съчетаване на сърдечни с онкологични болести. Отдавна е доказано негативното влияние на радиационната терапия и химиотерапията върху сърцето.

Различните комбинации на химиотерапевтици оказват преди всичко токсично действие върху сърдечните структури и кръвоносни съдове. Дълги години се смяташе, че ортостатичната (при промяна на положението) хипотония и по-рядко сърдечен инфаркт са единствените прояви при лечението на онкологично болните.

Универсално правило е, че по време на химиотерапевтичен курс трябва да се следи за стойностите на кръвното налягане и състоянието на сърцето и според това да се определя схемата и дозировката на жизненоважното химиотерапевтично лечение. За определянето на правилното поведение във всеки отделен случай е необходима непрекъсната консултативна връзка между специалистите онколози и кардиолози.



*       
* (Няма да бъде показвана)
* *