; 8 двойки храни, които са си лика-прилика | 24Zdrave.bg

8 двойки храни, които са си лика-прилика

4 мар 2021, 11:29  512 Домашен лекар

Когато са съчетани, някои храни взаимно усилват полезните си свойства. Ето кои двойки е най-добре да се събират в чинията.

Пилешки гърди и моркови

Морковът прави пилешките гърди не само по-вкусни и ароматни, но и по-полезни. Морковите са богати на витамин А, който подсилва имунитета и се бори с вирусни инфекции. А в бялото пилешко месо има много цинк, който помага витамин А да бъде усвоен от организма.

Риба и лимон

Лимонът способства желязото, на което рибата е богата, да се усвоява от организма.

Телешки дроб и червени чушки

И в двата продукта има множество полезни вещества, и то в големи количества. Телешкият дроб е ценен източник на цинк, но без витамини А и С той почти не се усвоява от тялото. В чушките обаче тези два витамина са в изобилие.

Картофи и гъби

Картофите са най-полезни, ако се ядат заедно с гъби. В гъбите има белтъчини, които в съчетание с въглехидратите от картофите дават много енергия на тялото. От друга страна, и гъбите, и картофите са нискокалорични храни.

Свинско и брюкселско зеле

Свинското е ценен източник на селен, който е мощно антираково средство. В брюкселското зеле пък се съдържа органичното вещество сулфорафан, което повишава антиоксидантните свойства на селена 13 пъти! Кулинарният дует от свинско месо и брюкселско зеле е отлично профилактично средство срещу рак. А и по вкус те си хармонират много добре.

Моркови и орехи

И двете храни поотделно са много полезни, но заедно - доста повече. Морковите са богати на каротин, който се бори със стареенето на кожата, косите и ноктите. В орехите пък има много витамин А, който помага за усвояването на каротина и не допуска той да бъде разграден от ензимите в стомаха.

Яйца и броколи

Като дует яйцата и броколито са особени полезни за здравината на костите. То е богато на калций, който участва във формирането на костната тъкан. Но за да попадне в нея, е нужен витамин D. В яйчния жълтък има големи количества от този витамин. Ето защо за закуска, а и за вечеря е добре да се приготвя нежен омлет с броколи и, да речем, сирене, добавено за вкус.

Аспержи и риба

Риба се запича заедно с аспержите за по-малко от 20 минути. Те подчертават вкуса на рибата.и улесняват усвояването й от организма. Освен това пречат да се образуват вредни вещества от разгаждането на белтъчините в месото от риба.



*       
* (Няма да бъде показвана)
* *