Как да се храним през есента

25 сеп 2019, 06:30  10908 Домашен лекар

През есента е много полезно да се набляга на растителните храни. Как и защо - отговаряме на тези въпроси

Препоръчваме ви два дни в седмицата да се храните само с плодове и зеленчуци. През тези дни се откажете от месо, риба, млечни продукти и яйца. Така организмът ще се разтовари, ще повишите имунитета си и по-лесно ще се предпазите през зимните месеци от грип, остри вирусни инфекции и други неприятности. Диетата на растителна основа стимулира работата на отделителните системи на тялото, а това има прекрасен ефект върху състоянието на кожата.

За да могат плодовете и зеленчуците да донесат максимални ползи, е добре да следвате няколко прости правила:

Старайте се да ядете плодовете преди 18 часа. Когато ги ядете късно вечер, те дават усещането за тежест и чувство за подуване на корема.

Салатите, зеленчуковото соте и вегетарианските супи се комбинират добре с пълнозърнест хляб, ориз (за предпочитане див), макаронени изделия (от твърда пшеница), картофи (печени). Тези храни са подходящи за късна закуска или за през деня, когато сме много активни и организмът се нуждае от попълване на енергийните запаси.

По-добре е да оставите месото, рибата, месните продукти за вечеря. Яжте ги не с хляб или зърнени храни, а със зеленчуци. В "разтоварващите" дни зърнени храни и зеленчуци могат да се консумират вечер.

Струва си да обърнете внимание на невероятната полза на нерафинираните растителни масла. Опитайте да подправите зърнени храни и зеленчуци с орехово масло, кедър, горчица, зехтин и масло от гроздови семки.

В стремежа си за здравословен живот, бъдете внимателни и разумни. Поджождайте внимателно към прясно изцедените зеленчукови и плодови сокове. Редовната им употреба може да предизвика обостряне на хронични заболявания на храносмилателния тракт, както и да провокира остра диспепсия.

Ако храносмилането никога не ви е създавало проблеми, можете да пиете пресни сокове - по 1 чаша 2 пъти седмично, 1-2 часа след хранене. Ако получавате киселини, тежест в гърдите , болка и дискомфорт в корема и други неприятни усещания, въздържайте се от фрешовете. Наблегнете по-добре на задушените зеленчуци, крем супите, печените плодове. Пасирайте си плодовете в блендер, за да направите прекрасен коктейл. Най-важното е да не се увличате. Всичко е добро, когато е с мярка.



*       
* (Няма да бъде показвана)
* *