4 стъпки, с които да стопим корема за 10 дни

18 авг 2019, 07:38  32956 Сила за живот

Уточнете каква храна и упражнения са подходящи за вас, борбата с тлъстините е индивидуална

Имате хубава, стройна фигура, но ви дразни изпъкналото коремче. Според треньорката от Сидни, Австралия, Рейчъл Атър тлъстините около талията можете да стопите за 10 дни при спазване на определен режим.

В своя блог инструкторката препоръчва 4 стъпки за плосък корем.

Първата е да

разберете какъв

тип е тялото ви,

за да уточните каква храна и упражнения са подходящи за вас. “Телесната специфика влияе силно върху начина, по който отслабвате и топите мазнините. Затова и подходът за стягане на корема е индивидуален”, обяснява Рейчъл.

Най-общо казано, има три вида тяло – ендоморф, ектоморф и мезоморф.

При телесния тип ендоморф, към който се числят Кейт Уинслет, Дженифър Лопес, Ким Кардашиян, Скарлет Йохансон, процентът на мазнините е по-голям.

Такива хора лесно трупат тлъстини, особено около кръста и на задните части, и трудно се освобождават от тях. Най-добре им действат нисковъглехидратната диета и кардиоупражненията – тези, които натоварват сърдечносъдовата система.

Ектоморфите по принцип са слаби, дори кокалести, но може да имат коремче. Типични представители са актрисата Кира Найтли, манекенката и бивша баскетболистка Елза Хоск и супермоделът Карли Клос.

Те по-трудно правят мускули и според Рейчъл Атър подходяща за тях е високовъглехидратната диета без много кардиогимнастика. По-добре е да наблегнат на упражненията със съпротивителни ластици и ленти и вдигането на леки тежести.

Мезоморфите са комбинация между другите два типа тяло. Те по-бавно трупат тлъстини от ектоморфите, но по-лесно ги топят от ендоморфите. Сред тях са американският модел и телевизионна звезда Джиджи Хадид, манекенките Адриана Лима и Ирина Шейк, актрисата Дженифър Лорънс.

Според Атър такива хора трябва да практикуват балансирана диета и умерено кардиогимнастика за смъкване на мазнините.

Втората стъпка -

наблегнете

на правилното

хранене

според вашия

телесен тип

“Поне за 10 дни забравете всякакви вредни пакетирани и обработени храни и бързи закуски, “лоши” въглехидрати, захар, алкохол, газирани напитки”, съветва Атър, която работи като лична инструкторка. Консумирайте подходящите за вашия тип пресни хранителни продукти, бройте калориите и макросите – термин за трите основни групи хранителни вещества - протеини, въглехидрати и мазнини, които поемаме с дневния порцион.

Бъдете стриктни в спазването на този режим, не си позволявайте да го нарушите дори за ден. Периодът на диетата е поносимо кратък.

Третата стъпка:

намалете стреса,

който играе

съществена роля

за изпъкналото

коремче

Причината е, че когато сте стресирани, организмът ви произвежда хормона кортизол, който кара тялото да складира повече мазнини, особено в областта на стомаха. “Старайте се да избягвате ситуации, които ви причиняват умствен, емоционален или физически стрес.

Сред тях са кризи в личния живот и службата, напрежение, сън под 8 часа на нощ, стомашни проблеми, прекаляване с физически тренировки и лекарства, излагане на въздействието на химикали и отрови. Лошата новина е, че няма да се отървете от досадното шкембе, ако не свалите нивото на стреса, казва специалистката. Четвъртата стъпка е да се подберат подходящите физически

упражнения,

макар че ролята

им за топене на

мазнините не е

толкова голяма

като храненето. Според Рейчъл Атър комбинацията между разходки и джогинг, високоинтензивни интервални тренировки, съпротивителни упражнения (за образуване на мускули) и коремна гимнастика ще доведе до мечтаните коремни плочки.

Не е необходимо да бъхтате до изнемога – тичане в парка или спринт нагоре по стълбите до 3-ия етаж и слизане надолу с нормален ход върши работа. Инструкторката предупреждава, че преди да започнете програмата, е добре да се посъветвате с личния лекар.



*       
* (Няма да бъде показвана)
* *