Упражнения за здрав и стегнат гръб

14 май 2019, 09:00  9088 Домашен лекар

Ако и вие като повечето жени не обръщате внимание на гърба си, време е да поправите тази грешка. Защото лятното разголване и роклите с презрамки призовават за стегнати и красиви мускули като на балерина.

Известно е, че 90% от болките в гърба се дължат на неправилна стойка, носене на тежки чанти през рамо, прегърбване по време на работа и дълги часове зад волана. И на липсата на каквато и да е грижа за мускулите и тонуса на гръбнака. А той е единствената част от тялото ни, която може да се подмладява. На всичкото отгоре гърбът поема и тежестта на главата, която тежи около 5-6 кг. Освен това, според учените, главната причина за настъпването на старостта е дегенерацията на нервните клетки. Какво е необходимо? Естествено комплекс от упражнения, които да стимулират гръбнака и мускулите, които го поддържат. При дископатии например не е достатъчно само наместването на прешлените, а и подходящи упражнения за редовно тонизиране на мускулите около гръбнака, твърдят специалистите.

За красив гръб на първо място стегнете раменете, тонизирайте гърба и изчистете пъпките от него.

Тонизиране

Дисциплини като плуване (по гръб), пилатес и йога са фантастични начини за стройни рамене и гръб. Гребането е друго великолепно средство да изглеждате стегнати и изправени. Ето и едно полезно упражнение, което да правите вкъщи:

Целия текст четете тук



*       
* (Няма да бъде показвана)
* *