Киселото мляко – суперхрана за сърцето и за отслабване

14 юни 2018, 01:00 8  49864 Сила за живот

Кофичка на ден пази от диабет, смъква кръвното, укрепва костите

“Един йогурт на ден държи доктора далеч от мен.”

Измислена за ябълката, тази сентенция с пълна сила важи и за киселото мляко, което укрепва здравето и помага за отслабване, показа ново изследване на американски учени от университета на Уискънсин.

Те наблюдавали група жени, които изяждали по купичка йогурт сутрин, преди да се натъпчат с питателна закуска – хотдог и картофени мекици с масло. Оказва се, че такива жени имат

два пъти по-малко

киселини и стомашни

неразположения

от онези, които не са яли кисело мляко преди закуската. А кръвната захар на затлъстелите участнички в опита спада.

Учените казват, че ферментиралото мляко образува слой в червата, който пречи на токсините от храната да навлязат в кръвоносната система. “Йогуртът е прост начин да подобрим храносмилането си и да намалим риска от сърдечни болести и нарушен метаболизъм”, казва един от учените, участвали в експеримента.

Тази суперхрана помага срещу широк кръг заболявания - облекчава симптомите на сенна хрема, укрепва костите, действа противовъзпалително и води до отслабване. А най-изненадващото е, че

колкото повече мазнини има в

йогурта, толкова по-добре действа той

Според гастроентеролога от Манчестър Питър Хоруел всеки трябва да изяжда по две купички от 150 г кисело мляко дневно. Това количество действа благотворно върху чревните бактерии, които вляят върху метаболизма, имунната система, настроението, стреса. По-добро е от пробиотиците на капсули и снабдява организма с белтъчини и калций, при това е вкусно, допълва д-р Хоруел. 250 г йогурт дневно намаляват с 20% риска да развиете диабет тип 2.

Млякото съдържа лактотрипептиди - страничен продукт от ферментацията му. Нови изследвания сочат, че те смъкват високото кръвно налягане и пазят от инсулт.

Киселото мляко е особено полезно за жените в менопауза и риск от остеопороза, както и за момичетата и за бременните. То е богат източник на хранителни вещества, които им липсват.

Снабдява организма с йод,

необходим за производството на хормони на щитовидната жлеза. Някои жени имат недостиг на йод именно защото избягват млечните продукти, страхувайки се да не напълнеят, пише “Дейли мейл”.

150 г пълномаслен йогурт доставят 1/3 от дневната доза йод и укрепващите костите калций и фосфор, 15% от нужните белтъчини, 20% от дозата витамин Б12 и калий.

Екип от университета в Навара начело с испанския професор диетолог Мигел Анхел Мартинес-Гонсалес проведе 7-годишен експеримент с 9000 испанци и установи, че тези, които ядат поне по една купичка кисело мляко на ден, не трупат килограми, а отслабват стабилно и могат да се похвалят с по-крепко сърце и общо здравословно състояние. Но

при едно условие – млякото

трябва да е пълномаслено,

а не диетично.

Нискомасленото кисело мляко, рекламирано като по-полезно срещу напълняване, не е помогнало на участниците да се вталят, обяснява проф. Мартинес-Гонсалес, който редовно чете лекции в “Харвард” като гостуващ преподавател.

За изследването са подбрани слаби хора, които в началото са попълнили анкета за начина си на живот и хранене, включително колко често ядат йогурт. В края на проучването над една пета от тях са натрупали толкова много излишно тегло, че били определени като затлъстели. Анализът показал, че консумиращите кисело мляко всеки ден са над 20 процента по-малко склонни към напълняване от онези, които се гощават с него под 2 пъти седмично. Едно от обясненията според учените е, че те ползват йогурта като десерт и затова по-рядко се тъпчат с пасти и други сладкиши. Второто е, че бактерията в млякото, известна като лактобацилус булгарикус, премахва онези микроорганизми в стомаха, които отделят подпомагащи затлъстяването токсини.

В процеса на ферментацията на киселото мляко участват Lactobacillus bulgaricus и Streptococcus thermophilus. Те се намират в симбиотична връзка, оцеляват и са ползотворни само когато са заедно. Под действието им настъпват промени в млечната захар, в белтъчните вещества и млечната мазнина на йогурта и се формират неговият вкус и аромат. Получените при ферментацията метаболити оказват благотворно влияние върху организма и имат редица здравословни ефекти. Млякото е биологично

средство за борба срещу

хранителни отравяния, има

антитуморно действие,

тонизира организма.

Но тези ефекти се постигат само ако йогуртът е пълномаслен. Проф. Мартинес-Гонсалес не смята, че натуралното кисело мляко е вредно за килограмите, защото мазнините в него не са много и хората не го ядат в огромни количества. Той предупреждава, че

диетичният йогурт съдържа

повече захар от нормалния

Специалистът препоръчва да не се консумират плодови млека, а върху обикновеното кисело мляко да се слагат различни видове пресни горски плодове. Най-добре е да си го заквасвате сами у дома, за да контролирате процеса, пише в. “Дейли мейл”.

При изследването е доказано също, че ефектът на слабеене е по-силен, когато йогуртът е придружен със средиземноморска диета, богата на плодове и зеленчуци, зехтин, риба, зърнени и бобови храни. Испанският професор съветва пациентите да не спират да ядат плодове, смятайки, че йогуртът е достатъчен за десерт.

Ебач
06/14/2018 14:21:13

Абе , нещ*астници, не знаете ли , че между йогурт и кисело млеко има разлика, тъп*аци такива?

Яко
06/14/2018 19:21:21

А лапааате лиииии

Яко
06/14/2018 19:21:21

А лапааате лиииии

Яко
06/14/2018 19:21:21

А лапааате лиииии

Яко
06/14/2018 19:21:22

А лапааате лиииии

Яко
06/14/2018 19:21:23

А лапааате лиииии

Яко
06/14/2018 19:21:23

А лапааате лиииии

Яко
06/14/2018 19:21:24

А лапааате лиииии

*       
* (Няма да бъде показвана)
* *